Tiba -tiba baru mama perasan laman depan dah lama terbiar..kesian pokok-pokok bunga mama dah mengundur diri satu demi satu meluruhkan daunnya pastu mati disampuk penyakit yang taksempat mama ubat.Mana sempat kan asyik merawat orang je siang hingga ke malam hingga bunga dilaman terbiar camtu.

Pokok akar dani yang memanjat pergola atas buaian tu dah koyakrabak daun-daunnya dikerjakan sibelalang dan beluncas yang bertandang,pokok kesidang pun malu-malu hulurkan bunganya .. ciput aje jambaknya yang kadang kadang sempat mama rembat bawa ke klinik..hmmmm bau pandan bunga tu mengharumkan bilik mama.

Lagipun cuaca yang panas terik membuat alasan mama sangat kukuh untuk mengabaikan laman tu..tapiiii rupanya sangrumput hmmm dah tumbuh meliar,,menenggelamkan pokok bunga mama,,Uish!takleh jadi ni.

Hujan yang turun melembabkan tanah menjadikan mood mama untuk bertaman semula di laman tu.Tapi bila?Sejak takder pembantu rumah masa 24jam tu rasanya macam xcukup.Tapiii takusah la nak beralasan kan?Tepok dada tanya hati..kalau dah dalam hati ada taman kena cari masa ..kalau xsempat siang malam pun boleh kan?Lagipun bergardening malam lebih sejuk cuma kadang-kadang tu dua-tiga ekor anjing liar yang berkeliaran d luar rumah tu sajer aja nak ngusik..sayuuuuuuuuuu je salakkan mereka.

Jadi usah beralasan lagi jom join mama masuk laman ni.Kalau hujan pakailah

bajuhujan camni

Image

Kalau gelap?Malam?

lampu kan ada:so layannn…

Ini bungsa coctus sp.ImageYang ni bunga akr dani banyak betuljambaknyaImageImage

Image

Image

ImageImageImage

ImageImage

ImageImageImageImage