Karat Jiwa

4 Comments

Kalau bukan kerana pempuan ini mama takmungkin habis selewat ini..
Geram dengan kisah derhakanya pada Allah menyebabkan mama terpaksa memberi lebih masa pada kes yang satu ini walaupun mama tahu diluar sana ramai pesakit yang dah resah menunggu dan malam semakin larut..
Tapi mama perlu melakukan sesuatu pada kisah hidup wanita jahil ini;

wanita gempal berusia lewat 20+ yang masih single ni datang berulang kali dengan kisah kencing sakit atau kencing kotornya tapi kali ini mama mula ingin bertanya lebih lanjut tentang sakitnya..mungkin rasa syak wasangka mama bersebab walaupun agak mengarut pada sesetengah orang..

wanita gempal ni belum kawin tapi berbadan seperti orang yang ‘kawin’..jangan tanya mama camna nak tau rupa pempuan yang belum kawin tapi berbentuk fizikal cam orang berkawin ‘sexual’ sbb hanya jauhari yang mengenal manikam..ehehehe

Dah ada teman?boyfriend?kawan lelaki?
Sengih …Ada?
sejauh mana akrabnya hubungan kamu?
Kami berkawan baik kebetulan dia sepupu saya tapi sepupu jauh..akrab macamana?
Uish susah nak berkias-kias pulak…
Errr maksud saya pernah kamu melakukan seks dengannya..
Pernah..ada ler
Banyak kali???
Ada ler..dulu pernah gugur sekali..
Itu ler sebabnya dia selalau dapat masaalah jangkitan saluran kencing @ kencing kotor berulangkali..

..mereka yang macam ni usah ditanya bab dosa pahala kerana kalau xnampak dosa tu berlonggok depan mata xkan mereka percaya ..sebab itu mereka lebih akur dengan nafsu dari takut dengan azab Tuhan.

Dan yang sadisnya perbuatan mereka itu berlaku di rumahnya sendiri dan diketahui oleh bapanya yang dah lama menduda!Peliknya bapanya tidak sedikitpun marah atau menghalang perzinaan itu malah hanya bertanya ;
“Bila kamu berdua ni nak kawin?Kamu pandai-pandai jaga diri jangan sampai bunting”

Itu aje?takut masyarakat tau tapi xtakut pada Ya Rabbi..

Masaalahnya sekarang boyfrennya dah beralih cinta..terkejut beruk sigadis ini bila dia buat “suprise visit
‘ ke rumah boifrennya ada wanita lain di dalam bilik itu..

surah an-Nur ayat 26, Allah s.w.t. berfirman maksudnya: “Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki-lelaki yang keji, dan lelaki-lelaki yang keji adalah untuk wanita-wanita yang keji. Dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik dan lelaki-lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik…..”

Kurus tapi gemuk?

3 Comments

selamat berpuasa…
bersemangat nak wat entry baru walaupun bau makanan kat luar tu menerpa masuk.Bazar Ramdhan depan pintu je..isk..isk..cobaan betul.

Kesian tengok makcik ni,umo 59tawun tercungap-cungap bernafas,badannya terlalu kurus walaupun perutnya nampak buncit dan kedua belah kakinya bengkak sakan meninggalkan kesan lubang bentuk jari mama bila ditekan lama-lama …pitting edema
walaupun kad bertimbun atas meja dengan riuh budak menangis diluar menunggu tapi ada sesuatu yang perlu diberi perhatian serius makcik ni…
Kurus diatas gemuk dibawah pelik tak?

muka cengkung,kedua-dua belah tangannya kecut dan sangat kurus,buncit perut seperti mengandung 5bulan je rupanya,Bengkak kaki; nafasnya naik turun dengan tegang urat leher seperti ikan terlepas atas daratan je rupanya .
Nadinya sangat laju dengan dadanya kencang naik turun seperti orang baru lepas berlari …selak tudung untuk tengok lehernya nampak apa yang mama fikirkan? sebesar buah limau nipis kelenjar tiroid membengkak…naik turun bila disuruh menelan air liur.

Kesan lebam di cubital fossa dilengan kirinya sangat ketara membuatkan mama bertanya kenapa?
“Baru ambik darah kat spital semalam..bulan sembilan doktor suruh pegi pulak..tapi satu ubatpun doktor tak bagi semalam …tu sebabnya saya ke mari pulak hari ni.”

OOOOO ..semalam dah pergi ke hospital pastu doktor suruh ambik darah..sebulan lagi baru pergi jumpa doktor? dah tu yang penat, bengkak kaki ,buncit perut sempat ke makcik ni tunggu sebulan lagi di rumah?…..

Makcik kenapa biar sampai jadi gini..penyakit ni boleh dirawat xler sampai teruk gini kalau datang cepat..boleh saya ambik darah makcik untuk mengesahkan penyakit makcik? soal mama.soklan x relevan kan?kan semalam dia dah pegi jumpa doktor?..

takkan doktor tak perasan semua tu.mungkin dia ambik darah kat misi je kot pastu depa suruh balik..ye la gomen spital keputusan darah lambat sikit ..kalau wat tiroid profile kurang-kurangnya sebulan baru dapat resultnya itupun kalau bernasib baik..kadang-kadang selepas sebulan pegi nak ambik result depa bagitau result dah hilang pulak?

Fenomena lazim dilab gomen …

‘ Bukan xmo datang sini tapi doktor tau ler ..nak kena cari duit dulu”..Faham-faham tapi mama tidak ler sekejam tu kan..Mata ni belum ler asyik nampak $$$$$$

“Saya nak ambik darah makcik hari ini..pasal duit belakang kira ..yang penting nak sahkan paras hormon tiroid makcik tu dulu..”

Nak rujuk semula ke spital makcik berdegil berkeras xnak pegi dah sbab baru je pergi semalam habih tu camna??..terpaksa bekalkan ubat sepatutnya …

…dan selepas 2hari keputusan darah yang ada ditangan mama hari ni mengesahkannya!cepat-cepat mama tepon anaknya..

‘ ‘Alhamdulillah kaki mak dah kurang bengkaknya,dah boleh tidor, dah mau makan ..penatnya pun dah kurang..terima kasih Hajjah” bagitau anaknya.
“Tapi nak suruh mak pergi hospital payah ler bulan puasa gini”…