Lemas rimas dan melemahkan bila sepanjang hari terkurung dalam N95 nni.Patient plak sabar menunggu giliran untuk berjumpa..

H1N1 publisiti diTV mengalahkan demam denggi yang lagi hebat mortalitinya.
Rasanya kalau gomen boleh buat kempen denggi sehebat H1N1 dengan laporan kematian setiap hari mungkin nyamuk Aedes tak berani nak jengoi muka lagi..
Tapi bila simptom H1N1 yang terlalu umum dengan lab diSg.Buloh dah tepu dengan spesimen untuk pengesahan virus tu dan doktor di spital pun dah tau mau lagi ambil darah atau throat swab kecuali pada kes -kes yang tertentu seperti yng digarispanduankan oleh KKM orangramai jadi sangat panik menyerbu premis kesihatan..tapi akan kecewa bila…

“Dah 2 jam tunggu doktor d kecemasan(ER) tapi bila tiba giliran jumpa,anak saya tak dipeksanya langsung..pegang pun idak,dia tengok gitu aje pastu tulis ubat.Camna dia tau paru-paru anak saya ni okey ke tidak? “

takpuashati kakak ni bawa anak keciknya 9bulan, demam,batuk + selsema dan 2 lagi anak-anak yang lain bersimptom serupa untuk dipeksa mama.
Mama tau ibu ni risau sebab anaknya juga mengidap asma.Mama dapat rasakan bayangkan penatnya doktor bertugas dan letih patient menunggu diwaktu wabak begini.

Seperti mama yang sangggggggggggggggggat lah leteyyyyyyyyy akhir akhir ini.