DSC01601

sekor demi sekor wabbit kami mati ..entah kenapa agaknya semuanya mati tiba-tiba..paginya sihat petangnya dah lesu …diam takmau makan pastu menggelupur dannnn mati…mula-mula JIJI..pastu JJ..pastu JIJI Jr…aduh! kenapa ni?…

hanya JUJU yang masih aktif ..pantang nampak kami kat sangkarnya pasti diangkat kedua kakinya ke atas seperti minta di bawa keluar ke halaman..

Tiga hari lepas mama singgah kat kedai ..nampak ada dua ekor wabbit kecil baru lahir ..comel sangat tanpa ibunya..kesian sangat tengok kesejukkan dalam sangkar di kedai tu..’terbeli’ la jugak akhirnya.

Pagi hari minggu lalu sedang Ajim biarkan mereka makan di laman..sekor di terkam kucing jantan ganaz di ‘Banggal’…cup! cap! laju di bawa lari taksempat Ajim kejar..hingga kini tak jumpa..Sadaqallah dah rasanya.Petangnya yang sekor lagi dah kejang seperti diserang sawan…KO juga akhirnya..
Hingga kini JUJU yang masih berkuasa di sangkarnya..hingga ada yang buat spekulasi yang semuanya angkara JUJU..

‘Tolonglah mama… jangan bawa balik lagi rabbit baru..dah tak sanggup tengok depa tu mati depan Ajim lagi ‘ …rayu Ajim..

Orait …nak cari sarang burung plak lepas ni..banyak burung cantik yang sedang berkicau di keliling rumah..peeeewitt!