marah!geram!sedih! bercampur baur…kenapa manusia dah jadi semakin tidak berperi kemanusiaan..bersifat enau dlm belukar yang hanya tau melepas pucuk masing-masing…hampeh!…

Ye la maka ayah bergegas datang dari kampung semalam bila dapat tau anak bungsunya masuk wad…singgah diumah mama supaya boleh Along bawakan ke sana esoknya.terpaksa naik bas ekspress malam yang hanya ada 6 orang penumpang aje..yang drebarnya pecut macam bawa konkord..yang tak punya otak untuk memikirkan keselamatan penumpangnya…

Ditengah malam buta sanggup pemandu bas ekspres tu tinggalkan mak, ayah dan cucunya yang debab tu kat tepi highway aje..kenapa dia tak nak masuk R & R yang dah disediakan dan turunkan mereka di situ.susah sangat kah nak berbuat camtu…….memang drebar ni tak berhati perut !..tak terfikir ke kemungkinan yang akan terjadi…yang boleh menambah statik kemalangan di highway..

Kesian mengenangkan ayah dan emak terpaksa mengheret beg pakaian berjalan kaki ditepi lebuhraya ditengah-tengah malam buta…sanggup pemandu durjana itu menggadai nyawa emak dan ayah kesayangan mama !..

Jam satu pagi, kami yang menunggu di R & R terkejut beruk bila mak call bagitau …rasa nak nangis pun ada..