May be inilah pertama kali dalam hidup mama berjumpa dengan species manusia seperti ini(.cuma ingin memujuk hati supaya bersangka baik.)..sombongkah dia dengan muka yang lebih masam dari asam pedasnya?Padanlah asam pedasnya kureng asamnya..tersalah letak rupanya..
Tapi itulah realitinya mereka sebagai golongan yang hipokrit..bila berlakun lembut gigi dari lidah cakapnya,tapi hakikatnya hampeh!

Ahhh!usah nak gred kebaikkan atau keburukan manusia lain okey?Ikhlasnya hanya Allah yang tahu..tapi moga hatinya baik kalau tidak masakan tergerak hatinya nak berhabis duit di zaman ekonomi meleset ini melabur untuk akhirat..Kalau dia nak ri’ak itu urusan dia denga Allah bukan kita yang nak putuskan..Betul tak?

Tapi itulah pengalamannya wahai anak-anakku…kita akan berjumpa dengan manusia yang bermacam watak dan kelakuan pelik yang kadang-kadang berada di ekstrem graf perlakuan manusia..So jangan tension atau serik untuk melakukannya sekali lagi usaha murni kalian.

Di satu sudut mama melihat bertaburan anak muda mengutip sampah,menjual kupon ,berhabis keringat di tengah basah hujan.Kesungguhan mereka anak-anak pelajar medic CUCMS berT-Shirt merah kuyup dalam hujan dalam usaha mengumpul dana untuk anak-anak HIV benar-benar menyentuh hati mama..usaha tanpa glamer dan niat berbakti yang tidak kesampaian akibat kurang sambutan bukan salah ikhtiar kamu semua…segala-galanya telah di buat dan diatur cuma aturan Allah tak siapa yang tahu.
Pengalaman berharga itu tidak akan kamu perolehi di dalam mana-mana teksbook pun hatta Merck Manual yang amat tebal itu.Sebenarnya itulah pengalaman untuk mengajar kamu untuk menjadi manusia yang berehsan berhati mulia.
Jadi tahniah dari mama untuk semua..nilai RM yang dikutip hanya bilangan carta dimata kita ..mudah-mudahan nilai pahala di sisiNya lebih berharga..