Bunyi bising diluar rumah mengganggu mama untuk bersarapan pagi itu..intai-intai kot tingkap dapur nampak kelibat

dsc00480

pokok rambutan yang baru belajar tumbuh tetapi telah dipanjat pokok kacang kelisa/kacang botol yang merasuahkannya dengan sebiji kacang yang dah hampir  masak..uish camna boleh terlepas pandang ni..kalau buat ulam kan sedap.

dsc00490

Tapi cuba tengok betul-betul ada lagi fauna yang menumpang atas pokok tu..  jom kita tengok…yes! sarang burung…

dsc00482

dsc_6478dsc_6481

dah dua hari  burung ni sibuk menganyam  sarangnya  di sini …bukan mudah nak membawa daun lalang satu persatu hingga jadi cantik begini…Oh lalalala..siulnya…dah siap dah..

dsc00483

Hari ini mama pergi ngintai kat kat dalamnya..Eh! dah ada telur rupanya.

dsc00488

close up sket..cantik telurnya kan?

dsc00505

harap-harap kucing mama si’ER’ tak mengganggu proses seterusnya nanti..Biar ER nyenyak tidor .

dsc00515