Sabtu hari pertama cuti sekolah ada 6 jemputan kenduri kawin!..lepas selesai klinik tengahari itu mama ngan abah bergegas ke rumah kenduri…1,2,3 dan 4,.. alamak perut dah kenyang sangat ni bukan dengan nasi dan lauk pauknya yang sedap sedap tu tapi …enjoy minum air yang bermacam warna tu.first umah air kaler oren-limau, 2nd house air kaler merah-sirap, 3rd house air kaler hijau-kiwi, 4th house air kaler ungu-blackcurrent..kreatif gak mereka ni kan…tapi mama paling suka air teh suam suam kuku kat umah ke 5,..walimah teman fotopages, Hajjah…Sebab terperangkap dalam hujan ribut di rumah kenduri matahari dah tenggelam baru sampai umah…Tu dia walimah punya pasal…

Mungkin kita kena fikir cara lain pulak nak buat kenduri walimah ni…Mungkin tak perlu jamu nasi lagi dah kot..ye la dalam ekonomi yang meleset ni nampak banyak bazirnya yang lebih..yang pergi makan kenduri  jemputan yang samaaje seperti  yang mama tengok kat kawasan ni..kecuali saudara mara pengantin..makan hidangan kadang kadang nasi dan lauk-pauk yang hampir sama…lagi teruk kalau mereka guna katering yang sama..same taste tau..pastu tengok jemputan pun makan macam terpaksa je…ye la brapa banyak sangat yang boleh dimakan kalau dah berderet kenduri camtu..rasa macam kesian kat tuan rumah kenduri yang habiskan ribu ribu RM untuk menjamu jemputan  yang makan macam hendak tak hendak je tu…

Kalau kenduri kawin makan simple simple aje tak boleh ke?Mee kari ke, meehun sup aje ke,. sandwich ke atau nasi lemak bungkus tu aje……rasanya lagi  tuan rumah kenduri dapat banyak pahalanya kerana tentunya ramai yang akan mengata pot pet pot pet kan ?Jadi pakat dok sedekah pahala pada orang yang di umpat tu kan?Ehehehehee…sekadar pandangan untuk masa depan ..