tersepitbus.jpg

Pernah dengar citer pasal makhluk halus?bukan..bukan makhluk halus seperti bakteria,parasit or virus… tu microorganism tu..ni citer makhluk halus yang orang kita percaya..Benda yang kita taknampak dan takpernah nampak tapi kita sangat sangat percaya ujudnya dia.Ikuti kisah ini…

Makcik ni; ustazah KAFA telah satahun kematian ibunya; tapi katanya saka atau penunggu ibunya masih mengganggu dirinya menyebabkan dia takdapat tido malam.

Yang pelik katanya makhluk halus yang didakwa menunggu ibunya setelah terlantar sakit ~kurang 1 bulan telah dibuang oleh seorang bomoh dengan bayaran yang begitu mahal! Rm 1K(dibaca RM seribu ) untuk satu sessi pembomohan!Alamak mahalnya? lebih mahal dari bayaran perundingan doktor pakar yang cuma RM 50/sejam.Itupun belum cukup kerana seminggu selepas berubat dengan bomoh tersebut ibunya meninggal dan bomoh tersebut telepon lagi kononnya makhluk halus itu masih belum habis dibuang sepenuhnya dan masih merayau mencari tuannya….dan perlu bayaran tambahan RM500 lagi untuk menghapuskannya!Dan mereka melunaskan tanpa banyak soal.

Mudah kan kita percaya benda benda yang kita sendiri takpernah nampak ni?

Penjelasan kita ; maknya kena stroke terbaring lumpuh tangan dan kaki, takboleh makan dan minum kecuali dengan bantuan NG tube ( tiub yang dimasukkan melalui hidungnya)

Penjelasan depa; maknya ditunggu makhluk halus jadi susah nak mati tapi asyik nak makan aje ..kononnya yang dok minta makan tu makhluk tu ler…Jadi lepas berbomoh baru senang ibunya mati percaya mereka….. Bukankah hidup mati tu dateline dah ada?

Tapi sekarang makcik ni datang nak berubat pulak ; dah takleh tidor dan gatal gatal badan sebab masih percaya saka emaknya datang kembali !Dah tu kalau gatal camna nak tidor?

Penjelasan kita; dia gatal sebab ada gula yang tinggi dalam darahnya i.e diabetic dan makhluk halus yang mengganggunya adalah glukos yang kita tahu kehadirannya ;cuma boleh dibuktikan dengan bacaan nombor di glukometer(mesin penyukat glukos) seperti ini

glucometer.jpg

..makhluk tu -glukos tak nampak pun? Bayaran untuk membuktikan kehadirannya cuma kurang dari RM10.

“Dan bahawa sesungguhnya adalah (amat salah perbuatan) beberapa orang dari manusia, menjaga dan melindungi dirinya dengan meminta pertolongan kepada ketua-ketua golongan jin, kerana dengan permintaan itu mereka menjadikan golongan jin bertambah sombong dan jahat.”
(Surah Al-Jinn, Ayat 6)