pelik tapi benar…

Cina senget tukang cat  umah mama dulu bergegas datang dengan motor kapcainya ke umah baru baru ni…

‘betul ke lu mau cat lumah?

haiya..cepat betul depa respon, baru tadi jumpa tukang paip,Kili kat kedai logam saja saja tanya no enpon tukang cat  tu….tup tup dia dah mai tanya .belum sempat mama tepon pun.

‘mau cat bilik anak saya saja, lu bizi ka sekarang?’tanya mama.Tukang cat yang senget kepalanya sangat teliti dalam kerja mengecatnya.memang mama puashati dengan kerjatangannya.Untung kepalanya senget tak la lenguh dia mengecat…pandai dia pilih profession….

‘sikalang saya kilija itu Tokey babi punya lumah ,lu tau ka? itu 3 tingkat punya lumah, manyak busaq ooo..”dia bercerita.Mama angguk sebab ari tu  abah ada bawa  round round tengok umah tu.Tiga tingkat,guna khidmat interior decor lagi.Kat dinding luarnya di tampal tile yang tak tau brapa reganya.Cantik…

Memang mama minat dan suka  sgt pegi tengok/bizibody kalau ada umah baru di sekitar kawasan mama.Suka tengok cara depa menghiasnya didalamnya.

‘..lu kerja…  hari hari kerja .takda rehat.sudah kawin ka?saja mama nak test dia.

“ari tu sudah pegi legister. Itu amoi dari China, tokey dia bayar sepuluh libu( RM10,000.00 )kasi saya upah kawin.Saya pun taktau dia macam mana.Tak pernah tengok.3 bulan sikali tokey dia mali cop itu passport.Itu amoi kilija lain tempat’

maksudnya ,dia dah dikahwinkan dengan amoi dari China tapi ‘bini’ dia tu tak pernah jumpa, takpernah tengok ,tak pernah duduk sekali?cuma kawin pada namanya saja,supaya senang dapat duduk lama disini.kalau visa biasa sebulan sekali kena cop passport..betui ka?…